Aleks Jakulin wrote: > Oprosti, ker se nisem oglasil prej. 27.12 sem ob 14h na fakulteti oddal > magisterij, ob 15h pa sem ze sedel na avtobusu za Pariz. Heh tudi sam nekoliko zamujam s temle odgovorom, kajne? > Pogledal sem tvoj dokument. Ti res dobro pises. Kaj ko bi uporabil namesto > "threat evaluation" kar besedo "planning"? Hm, morda ne vidim poante ampak to dvoje ni ravno isto. "Threat evaluation" je mišljen kot presoja trenutne grožnje; ne planira vnaprej temveč presodi kaj je treba storiti ta trenutek; prav tako ne vidi večjega smisla v tem kar dela, temveč enostavno dela kar so v svoje dobro v podobnih situacijah delali drugi. Kot sem že omenil, program ni nič kaj preveč uporaben, je pa dokaj pameten in vsaj teoretično zmožen preživetja. > Mimogrede, clovek kot sistem ima dva tipa vhodov, eni se nanasajo na > cute/podatke (vid, sluh, tip...), drugi pa na nagrade/kazni (bolecina, > uzitek,...). Cilj takega sistema je maksimizacija nagrad in minimizacija kazni > z uporabo podatkov. Mogoce bi lahko tvoj sistem nadgradil s tem? Poizkušal sem. V sam princip je idejo težko vgraditi na tak način, da pomaga sebi obenem pa ne zatira drugih prav tako uporabnih idej. Torej program ne gleda na svoje nagrade/kazni pač pa na nagrade/kazni drugih. Res je, da bi taka umetna inteligenca dokaj klavrno propadla, ko bi ji zmanjkalo elektrike, ki jo *ljudje* v njeni okolici ne potrebujejo, res pa je tudi da se bo na tak način zelo lepo izognila nepotrebnemu sprobavanju na lastno pest (naprimer: Kako vedeti če je pobitje vseh ljudi na zemlji slaba ideja? Probaš! ;). > Meni je bila vedno vsec ideja, da je igrica nek kolikortoliko smiseln svet, v > katerem imas definirane vse cute in nagrade. V tej igri lahko potem preizkusas > konkretne realizacije sistemov inteligence. Ce nudi svet dovolj svobode, lahko > dosezes kar kompleksno obnasanje. > > Tezava je predvsem v tem, da ne mores vsega sprogramirati vnaprej. Kljucno pa > je, da ne gres po poti A.M. in njegovega MIND.AI. Ze 10 let govori, naredil pa > ni se nic koristnega ali vsaj lepega. Dovolj je, da je nekaj lepo, ce ze ni > koristno. Ob vsem tem je res tudi da se ni preveč dobra ideja 90% časa ukvarjati samo z izdelavo primernega okolja, če je tvoj cilj vendar umetna inteligenca. Da bi se tej neizogibni situaciji izognil ;] sem pomislil da bi umetno-inteligenčni program dal kar v popreproščeni realni svet. Ideja sploh ni slaba, saj potrebuje manj časa za izdelavo, pa še usojeno ji je, da konča kot realistično okolje. Hec je v tem da preprosto predstavljeni realni svet zahteva, da je umetno inteligenčni program primerno zastavljen in ne pretirano teoretičen, zaradi česar je vanj potrebno vložiti nekoliko več časa. Z poizkušanjem sem dokazal da je zadeva praktično izvedljiva. P.S.: Nekega dne pred davnimi časi sem rekel da bom priskrbel program, ki sem ga izdelal pred še bolj davnimi časi in je s pomočjo Američanskega sintetizerja glasu govoril Slovensko. Do jutri bom poizkušal zadevo zares izkopati iz arhivov, saj se mi še vedno zdi da je boljši od onega, ki si mi ga ti nekoč predstavil, ki je deloval preko quicktime formata in zavijal neko bolj Japonsko Slovenščino. ;D Observer aka DustWolf aka CyberLegend aka Jure Sah C'ya! -- Cellphone: 0038640809676 (SMS enabled) Don't feel bad about asking/telling me anything, I will always gladly reply. [AC/HFA(AS) -- no suprize] The perfect package for online business, ICI: http://www.aimetasearch.com/ici/index.htm MesonAI -- If nobody else wants to do it, why shouldn't we?(TM)